برداشتن رادياتور در دستان يك لوله كش خانگي بسيار آسان است. به هر حال ، اين يكي از آخرين چيزهايي است كه پيمانكار ساختمان نصب مي كند و لوله ها در دسترس هستند. اين به شرطي است كه كمر شما به موقعيت هاي ناخوشايندي كه بايد هر از گاهي در اختيار داشته باشيد اهميتي ندهد.

فراتر از آن ، اين چيزي بيشتر از يك كار مهم نيست. اما ابتدا ، چرا مي خواهيد در ابتدا رادياتور را برداريد؟

چهار دليل براي حذف رادياتور از اتاق


ممكن است رادياتور در سوراخ هاي پين باقي مانده از زنگ نشت كند و شما از تلاش براي بستن آن دست كشيده ايد
شما در حال تزئين مجدد خانه هستيد و مي خواهيد بتوانيد ديوار را به درستي در رنگ ديگري رنگ آميزي كنيد
شوفاژ در جايي است كه مي خواهيد يك در كشويي روي حياط منتهي به باغ وجود داشته باشد
شما مي خواهيد رادياتور را عوض كنيد زيرا قديمي است. شما تصميم مي گيريد كه آن را براي يك برنامه كارآمد جديد تغيير دهيد
ايمني اول كليد واژه اين كار است
ما نمي خواهيم هنگام برداشتن رادياتور آلومنيومي در خانه به خودتان صدمه بزنيد. كوپل ها ممكن است به سختي پيچ خورده باشند ، و اگر يك آچار بچرخد ، مي توانيد انگشتان دست خود را به بالا بكشيد.

مطمئن شويد كه وسايل شما در لبه ها پوشيده نشده است و از يك جفت دستكش قوي استفاده كنيد. يك دستيار داشته باشيد تا كارهاي خود را انجام دهد و اگر اوضاع تند شد و به سه دست نياز داريد كمك كنيد.

نحوه برداشتن رادياتور در چهار مرحله


مراحل مختلفي براي برداشتن رادياتور وجود دارد. ابتدا بايد گرمايش را خاموش كرده و منتظر بمانيد تا لوله ها در لمس خنك شوند. در مرحله بعد ، بايد رادياتور را جدا كرده و آن را تخليه كنيد. در نهايت ، مي توانيد آن را از ديوار جدا كرده ، بيرون ببريد و پروژه خود را ادامه دهيد.

نكات مهمي كه بايد در مورد كنترل رادياتور بدانيد


فرض كنيد شما قبلاً سيستم را خنك كرده ايد و كار را ادامه دهيد. اگر نمي دانيد چگونه اين كار را انجام دهيد ، يك مهندس مطمئن گاز پيدا كنيد تا رادياتور را بيرون بياورد زيرا دانش اوليه مورد نياز را نداريد.

شير رادياتور ترموستاتيك باز به موقعيت 2

دو شير رادياتور را تعيين كنيد. بزرگتر در تصوير جريان آب را كنترل مي كند بنابراين مي خواهيد آن را محكم در جهت عقربه هاي ساعت ببنديد. اگر شير ترموستاتيك اتوماتيك است ، آن را به پايين ترين علامت برسانيد.

اطمينان حاصل كنيد كه به طور تصادفي شير ترموستاتيك را در موقعيت يخ نگذاريد. اين به اين دليل است كه اگر دماي خانه بسيار پايين بيايد ، مي تواند بدون هشدار باز شود و احتمالاً هنگام برداشتن رادياتور باعث جاري شدن سيل شود.

خاموش كردن منبع تغذيه رادياتور


اگر شير ترموستاتيك داريد ، يك كار ديگر بايد انجام دهيد. ابتدا كلاهك بالايي را برداريد و آن را با يك كنترل غير ترموستاتيك جايگزين كنيد. سپس دوباره آن را محكم در جهت عقربه هاي ساعت محكم كنيد. اگر نتوانيد دستگيره همراه رادياتور را پيدا كنيد ، مي توانيد يك دستگيره كنترل دستي را در يك فروشگاه سخت افزار خريداري كنيد.

شير طرف ديگر رادياتور ميزان جريان را براي متعادل سازي سيستم گرمايش خانه كنترل مي كند ، بنابراين توجه به تنظيمات فعلي مهم است. اين "شير قفل قفل" را به آرامي در جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد و تعداد دورهايي كه طول مي كشد را شمارش كنيد.

از دستيار خود بخواهيد شماره را بنويسد و كاغذ را در جايي كه مي توانيد پيدا كنيد قرار دهيد. بهتر است آن را با تلفن خود به خودتان پيام دهيد.

در حال حاضر منبع آب رادياتور بايد جدا باشد. با اين حال ، تجربه به ما آموخته است كه هنگام برداشتن رادياتور ، هميشه چيزها را دوباره بررسي كنيم.

دريچه خونريزي را در بالاي رادياتور پيدا كنيد. يك پارچه جاذب و يك ظرف پلاستيكي در دست داشته باشيد. آن را به آرامي در جهت عقربه هاي ساعت باز كنيد تا كمي آب ، و احتمالاً مقداري هوا از آن خارج شود.

اين بايد به زودي متوقف شود. در غير اين صورت ، منبع آب هنوز باز است. بايد سريع آن را ببنديد و با لوله كش تماس بگيريد. با اين حال ، اگر موفق هستيد ، آن را باز بگذاريد. وقتي رادياتور را به پايين خالي مي كنيد ، كارها راحت تر مي شود.

تخليه آب از رادياتور


از كف با يك ورق پلاستيكي زير رادياتور محافظت كنيد. يك كاسه پلاستيكي را زير شير بسته بسته (ترموستاتيك) قرار دهيد. چند پارچه جاذب در دست داشته باشيد.

در حالي كه مهره اتصال روي رادياتور را شل مي كنيد (اما حذف نمي كنيد) مجموعه شير را با يك آچار ثابت نگه داريد. مهره اتحاديه را قبل از سرريز شدن كاسه پلاستيكي ببنديد. آب را دور بريزيد و اين كار را تا خالي شدن رادياتور تكرار كنيد. مهره اتصال را كاملاً شل كنيد.

سرانجام ، خود رادياتور را برداريد


مهره اتصال دوم را در قسمت قفل برداريد. دوباره بررسي كنيد كه رادياتور كاملاً از لوله ها جدا شده است. برخي از رادياتورهاي قديمي روي براكت هاي ديواري پيچ مي خورند و بايد ابتدا آنها را برداريد. دريچه خونريزي را ببنديد.

از يك دستيار كمك بگيريد كه به آرامي رادياتور را از براكت هاي ديواري برداريد. آن را به صورت عمودي نگه داريد ، زيرا آن را به خارج از خانه مي بريد و در جايي امن ذخيره مي كنيد.

بستن موقت رادياتور


شما مي خواهيد به زودي دوباره گرمايش را روشن كنيد. با اين حال ، ممكن است نگران باشيد كه كودكي با شيطنت دريچه اي را باز كرده و سيل ايجاد كند.

اگر چنين است ، مي توانيد يك جفت كلاهك خالي كنيد كه لوله هايي را كه قبلاً به رادياتور برقي وصل شده بودند ببندد. سپس بايد بتوانيد با اطمينان كامل گرمايش را دوباره راه اندازي كنيد.

تعويض رادياتور در Po اصلي آن تقسيم


اگر رادياتور را براي تزئين پشت آن برداشته ايد-يا شايد زنگ زده و رنگ آميزي كرده ايد ، مي خواهيد فوراً آن را مجدداً روشن كنيد. اين روند برعكس برداشتن رادياتور است:

گرمايش را خاموش كرده و منتظر بمانيد تا لوله ها در لمس خنك شوند
در صورت نصب سوپاپ ها ، درپوش هاي خالي را از شيرها خارج كنيد
رادياتور را روي براكت هاي ديواري قرار دهيد و در صورت استفاده پيچ ها را بچسبانيد
ورودي (شير ترموستاتيك) را به يونيت روي رادياتور وصل كرده و محكم كنيد
شير قفل را به ساير واحدهاي رادياتور وصل كرده و محكم كنيد
شير ورودي را باز كنيد / درپوش كنترل ترموستات را تعويض كرده و آن را تنظيم كنيد
دريچه خونريزي را باز كرده و اجازه دهيد تا رادياتور دوباره پر شود تا تمام هوا خارج شود
شير خونريزي را ببنديد و قفل قفل را به تعداد مناسب بچرخانيد
گرمايش را دوباره راه اندازي كنيد و دوباره احساس كنيد رادياتور به آرامي گرم مي شود
برداشتن رادياتور (و تعويض آن) بايد در حد توانايي يك كارگر با تجربه خانه باشد. با اين حال ، اگر شك داريد ، يا چيزي درست به نظر نمي رسد ، مي تواند عاقلانه باشد كه از يك مهندس ايمن گاز براي مشاوره بخواهيد.

 

مشاهده ليست قيمت انواع رادياتور در لينك روبرو : رادياتور