داشتن استخر براي لذت بردن از آب و هواي گرم ، هنگام باربيكيو ، و هنگام ملاقات دوستان و خانواده يك مزيت بزرگ است كه مي تواند خاطرات شگفت انگيز و سرگرم كننده زيادي ايجاد كند. با اين حال ، استخرها به تنهايي خوب و تميز نمي مانند.

آنها نياز به تعمير و نگهداري منظم و فيلتر شني استخر دارند تا بتوانند ريزگردها و ذرات كمي از آب را بكشند. از فيلترهاي شني و ماسه معمولاً براي اين منظور استفاده مي شود ، اما با گذشت زمان مي توان شن و ماسه فيلتر استخر را كثيف و آلوده كرد ، كه اين امر بر عملكرد فيلتر شني تأثير مي گذارد.

به جاي جايگزيني فيلتر شني استخر ، مي توان شن و ماسه را تخليه و با شن و ماسه جديد جايگزين كرد. شن و ماسه فيلتر شني استخر مي تواند بقاياي كوچك 20 ميكرون را با 1 ميكرون برابر با 26000/1 اينچ فيلتر كند.

بهترين شن و ماسه فيلتر شني استخر ممكن است بتواند ذراتي به اندازه 3 ميكرون را فيلتر كند ، البته به نوع شن و ماسه فيلتر شني استخر بستگي دارد. ليست زير چندين محصول برتر را نشان مي دهد ، اما براي تعيين مهمترين عواملي كه بايد قبل از تصميم گيري در مورد يك نوع شن و ماسه بر روي ديگر ، به مطالعه ادامه دهيد.

هنگام انتخاب بهترين ماسه فيلتر شني استخر چه مواردي را بايد در نظر گرفت


قبل از انتخاب بهترين ماسه فيلتر شني استخر براي فيلتر شني ، تعيين نوع ماسه اي كه براي استخر مناسب باشد بسيار مهم است. اندازه دانه ، مقدار شن و ماسه و اينكه آيا با سيستم هاي فيلتراسيون استخر زميني يا زمين سازگار است را در نظر بگيريد. براي يافتن نكات مهمتر درباره خريد و جزئيات بيشتر در مورد ويژگي هاي اساسي محصول ، به ادامه مطلب برويد.

نوع
شن و ماسه فيلتر استخر مي تواند در سه نوع متداول باشد كه براي به دام انداختن آلودگي و آلودگي به منظور تميز نگه داشتن آب استخر از جمله سيليس ، زئوليت و ماسه شيشه طراحي شده است.

شن و ماسه فيلتر شني استخر سيليكا متداول ترين نوع است. ارزان است ، يافتن آن آسان است و مي تواند ذرات را تا 20 ميكرون فيلتر كند ، يعني تقريباً 0.0008 اينچ. شن و ماسه سيليس با كوارتز آسياب شده ساخته شده است و داراي لبه هاي ناصاف براي كمك به ذرات ريزگرد است.
شن و ماسه فيلتر شني فلزي استخر زئوليت از مواد معدني سنگ هاي آتشفشاني ساخته شده است و مي تواند بقاياي 10 ميكرون را فيلتر كند و به آن لبه كمي نسبت به ماسه فيلتر استخر سيليس مي دهد. با اين حال ، شن و ماسه زئوليت همچنين مي تواند با كلرآمين ها متصل شود و به حفظ تعادل كلر در آب استخر كمك كند.
ماسه فيلتر شني استخر شيشه اي بهترين گزينه براي حذف ذرات بسيار ريز از آب استخر است. اين گزينه جايگزين شن سيليس از شيشه هاي بازيافتي ساخته شده است و مي تواند بقايايي به اندازه 3 تا 5 ميكرون را به خود اختصاص دهد ، و اين گزينه خوبي براي استخرهايي است كه داراي مشكلات جلبكي مكرر هستند. دليل اين امر آنست كه گرچه جلبكها غالباً 30 ميكرون اندازه دارند ، اسپورهاي جلبكها مي توانند بسيار كوچكتر باشند و به آنها امكان مي دهد تا از ماسه سيليس عبور كرده و مشكلات جديدي را در استخر ايجاد كنند.


اندازه دانه


اندازه دانه شن فيلتر شني استخر را مي توان در اينچ اندازه گرفت ، اما به دليل اندازه شن ، بيان آن در ميلي متر آسان تر است. براي اينكه فيلتر شني شن و ماسه به درستي كار كند ، به دانه هاي ماسه اي نياز دارد كه اندازه مناسبي داشته باشند. اگر دانه ها خيلي كوچك باشند ، جريان آب از طريق فيلتر مي تواند آنها را به سمت بالا جابجا كند و به جاي تميز كردن آب ، قسمت زيادي از شن را به داخل استخر هل دهد.

دانه هايي كه خيلي بزرگ هستند از فيلتر شني ايمكس خارج نمي شوند ، اما در فيلتراسيون صحيح ذرات كوچك نيز تأثير كمتري دارند. با توجه به اين نكته ، اندازه ايده آل دانه براي آب استخر فيلتر بين 0.45 ميلي متر تا 0.55 ميلي متر يا 0.018 اينچ تا 0.022 اينچ است. هرگز از شن و ماسه هاي صنعتي در فيلتر استخر استفاده نكنيد. اين به خوبي كار نخواهد كرد و مي تواند به سيستم فيلتراسيون آسيب برساند.

استخر بالاي زمين و در داخل زمين


از فيلترهاي شني استخر مي توان هم با استخرهاي روي زمين و هم با استخرهاي زميني استفاده كرد ، اما تفاوت در ميزان جريان باعث مي شود كه برخي از محصولات شن و ماسه فيلتر استخر وجود داشته باشد كه براي همه نوع مناسب نيست.

فيلترهاي شني استخر بالاي سطح زمين معمولاً كوچكتر بوده و جريان آب از طريق آنها نيز كمتر خواهد شد زيرا براي كشيدن آب به سيستم فيلتراسيون نيازي به كار پمپ آب به همان سختي نيست. اين فيلترهاي شني را مي توان با دانه هاي شن و ماسه به اندازه 0.45 ميلي متر بدون بيرون كشيدن شن از فيلتر استفاده كرد.
فيلترهاي شني استخر درون زمين به يك دانه شن سنگين تر از 0.5 ميلي متر نياز دارند تا بدون نگراني از پر شدن استخر با شن و ماسه ، از سيستم فيلتراسيون قوي تري استفاده شود.
فراتر از ميزان دبي سيستم فيلتراسيون ، تفاوت زيادي بين شن و ماسه فيلتر شني استخر مورد استفاده در فيلترهاي شني و ماسه سطح زمين و شن استفاده شده با فيلترهاي شن و ماسه درون زمين وجود ندارد.

سازگاري فيلتر شني


قبل از تصميم گيري در مورد شن و ماسه فيلتر شني استخر براي پر كردن فيلتر شني ، به دنبال اطلاعات محصول باشيد كه نوع فيلتر شني را نشان مي دهد. اين مي تواند شامل فيلترهاي شني و ماسه روي زمين ، زمين ، تجاري و مسكوني باشد كه تفاوت هاي كمي بين هر نوع وجود دارد.

فيلترهاي شني استخر در سطح زمين و زمين معمولاً از همان نوع شن و ماسه فيلتر شني استخر استفاده مي كنند ، اما بايد اندازه آن درست باشد تا به جاي اينكه به عنوان فيلتر عمل كند ، از كشيده شدن شن به داخل استخر جلوگيري كند.
فيلترهاي تجاري اغلب مجبور به مقابله با آلودگي و زباله هاي زيادي از افراد مي شوند ، بنابراين بهتر است از ماسه فيلتر شني استخر زئوليت يا شيشه استفاده كنيد

 

مشاهده قيمت فيلتر شني استخر در لينك روبرو : فيلتر شني