هدف اين راهنما اين است كه كولر آبي متحرك كوچكتر را كه ممكن است معمولاً در خانه يا اداره استفاده شود ، پوشش دهد. اگرچه ما واحدهاي متحرك بزرگتري را تأمين مي كنيم ، آنها ماشين آلات پيچيده تري هستند و در جاي ديگر پوشش داده مي شوند. در اينجا ما كولرهاي آبي پرتابل ، نحوه كاركرد آنها ، اندازه گرفتن و نكات مهم در مورد انتخاب و نگهداري واحدي را كه مطابق با نيازهاي شما باشد را پوشش مي دهيم. همه چيز اينجاست ...

كولر آبي پرتابل چيست؟


كولر آبي پرتابل جايگزين مدرن كولر گازي سيار هستند. در مقايسه با تهويه مطبوع آنها

كاربردي
سازگار با محيط زيست
مقرون به صرفه
ساده

براي اينكه در تابستان راحت باشيد ، معمولاً فقط بايد درجه حرارت هوا را چند درجه كاهش دهيد تا تفاوت محسوسي بين گرماي خارج از منزل و راحتي خنك در محيط داخلي ايجاد كنيد و گاهي اوقات اثر خنك كننده تهويه هوا مي تواند بيش از حد باشد.

كولر آبي پرتابل سيار بسيار ساده تر از كولرهاي گازي هستند و نيازي به شيلنگ هاي خروجي از ديوارها يا پنجره ها ندارند و نيازي به كندانسور خارج از خانه ندارند. آنها براي كاربردهايي كه استفاده از كولر گازي در آنها دشوار است (به عنوان مثال در مواردي كه محدوديت هاي برنامه ريزي براي مكان يابي كندانسورها در خارج وجود دارد) ، و يا هزينه زيادي ندارند ، يا فقط به خنك كننده متوسط ​​نياز دارند.

كولر آبي پرتابل چگونه كار مي كنند؟


به همان روشي كه تبخير عرق روي پوست باعث خنك شدن پوست مي شود ، يا جايي كه نسيم هايي كه از دريا مي آيند به طرز محسوسي خنك هستند ، كولرهاي آبي پرتابل با تبخير آب از ماده زيرلايه در حالي كه هوا را از طريق مواد مي دمند ، كار مي كنند.

حركت هوا از طريق مواد به تبخير كمك مي كند و با اين كار خنك مي شود. يك مكانيسم ساده و قابل اعتماد در داخل واحد ، تضمين مي كند كه ماده زيرلايه (پد) مرطوب نگه داشته مي شود و يك فيلتر فيلتر گرد و غبار را از روي پد حفظ مي كند.

دو خانواده اساسي از مكانيسم هاي كولر آبي سيار وجود دارد:

در حال حركت نوع فتيله

آبياري نوع فتيله

نوع اول كه در بسياري از كولر آبي آبسال متحرك كوچكتر خانگي رايج است ، بر اساس يك فتيله پارچه اي تسمه اي ممتد است كه به صورت مكانيكي از طريق مخزن آب و از طريق سطح صورت كانال هوا هدايت مي شود. فتيله پارچه اي مرطوب ، در معرض هواي عبوري ، مقداري از محتواي آب خود را تبخير مي كند ، بنابراين هوا را خنك مي كند ، قبل از اينكه تسمه براي خيس شدن مجدد به مخزن برگردد.

 
مكانيسم رسانه آبياري كولر آبي

 نوع دوم تقريباً در تمام واحدهاي صنعتي و تجاري و كولر هاي آبي پرتابل با كيفيت بهتر وجود دارد. اين به آبياري مداوم يك پد خنك كننده ، با يك پمپ آب و يك لوله چرخش از مخزن متكي است. آبي كه روي هواي عبوري از بالشتك تبخير نمي شود ، با جاذبه به مخزن تخليه مي شود. سيستم پمپاژ به مراتب قابل اطمينان تر از هر واحدي است كه داراي فتيله اي در حال حركت است.

چه چيز ديگري بر عملكرد كولر آبي پرتابل تأثير مي گذارد؟


همچنين دماي محيط و رطوبت نسبي ، عملكرد آنها تحت تأثير دماي آب مخزن است. بعضي از واحدها مي توانند يخ و همچنين آب بگيرند كه باعث افزايش عملكرد مي شود. اگر پيش فيلتر مسدود شود ، اين امر جريان هوا را محدود كرده و عملكرد را مختل مي كند و به همين دليل ، واحدهايي كه با فيلترهاي قابل شستشو مجهز شده اند ، فيلتر آنها را به طور دوره اي شسته و كساني كه داراي فيلترهاي يكبار مصرف هستند ، به تغيير گاه و بيگاه فيلتر نياز خواهند داشت.

 

كولر آبي چه مزايايي نسبت به تهويه هوا دارد؟


از آنجا كه بسيار ساده تر هستند و از كسري از برق استفاده مي كنند ، خريد و كار با كولر آبي انرژي بسيار ارزان تر از يك تهويه مطبوع با اندازه مشابه است. همچنين كولرهاي آبي براي كار به گازهاي مبرد (CFC) اعتماد نمي كنند و خطر نشتي اين گازها را تهديد نمي كنند.

 

مشاهده ليست قيمت انواع كولر آبي در لينك روبرو : كولر آبي