رادياتور بوتان از طريق يك فرآيند انتقال حرارت به نام همرفت كار مي كنند. وقتي آب رادياتور گرم مي شود ، هواي اطراف نيز از طريق همرفت گرم مي شود و با گردش هوا ، اين هواي گرم به اطراف اتاق منتقل مي شود.

رادياتور بوتان به طور معمول از طريق لوله ها به سيستم گرمايش مركزي متصل مي شوند و آب گرم از طريق اين لوله ها عبور مي كند و خود رادياتورها آب گرم را به رادياتور بوتان منتقل مي كنند. همانطور كه گفته شد ، اين آب گرم از طريق همرفت اتاق را گرم مي كند. آب گرم در رادياتور بوتان باقي نمي ماند ، در عوض آب گرم از طريق رادياتور جريان مي يابد و دوباره به رادياتور بعدي زنجيره اي خارج مي شود.

وقتي آب گرم از سيستم عبور مي كند ، شروع به خنك شدن مي كند. هنگامي كه دوباره به ديگ بخار جريان مي يابد ، آب حالت خنك تري دارد و سپس ديگ بخار آب را دوباره گرم مي كند. تا زماني كه سيستم روشن باشد اين فرايند تكرار مي شود.

از آنجا كه رادياتورهاي بوتان سيستم گرمايشي مركزي به صورت زنجيره اي به هم متصل شده اند ، نزديكترين رادياتور بوتان به ديگ بخار در معرض آب قرار دارد ، در حالي كه در داغترين حالت قرار دارد ، در حالي كه رادياتور در انتهاي زنجيره ، درست قبل از بازگشت آب گرم به ديگ در معرض خنك ترين آب قرار مي گيرد.

از آنجا كه مطلوب است كه همه رادياتورها در يك خروجي گرما كار كنند از فرايندي به نام متعادل سازي استفاده مي شود تا اطمينان حاصل شود كه همه رادياتورها با دماي مشابه كار مي كنند.

تعادل با محدود كردن جريان آب به رادياتور بوتان كار مي كند. فرآيند متعادل سازي با تنظيم دريچه اي به نام 'شير قفل شوك' انجام مي شود. يا با محدود كردن يا باز كردن جريان آب به داخل رادياتور بوتان.

 

مشاهده ليست قيمت انواع رادياتور بوتان در لينك روبرو : رادياتور بوتان