احتراق ، اجزاي قابل احتراق در سوخت با اكسيژن حاصل از واكنش شيميايي است.آزاد شدن گرما.

مشعل و احتراق دو اصطلاحي هستند كه نمي توانند از يكديگر جدا شوند.

همانطور كه مي دانيد گرما يك منبع انرژي است. وقتي سوخت با اكسيژن واكنش مي دهد ، احتراق صورت مي گيرد و انرژي گرما و نور آزاد مي شود. هدف اصلي گرم شدن پس از تبديل انرژي شيميايي به انرژي گرمايي است. اين نوعي انرژي است كه ما در بسياري از مناطق از گرمايش ، تغذيه و توليد به آن نياز داريم.

اساسي ترين محصول بين سوزاندن آزاد و سوزش كنترل شده مشعل ها هستند.

با مخلوط كردن سوخت با هوا با نرخ مطلوب ، Burner كاملاً كنترل مي شود. اين دستگاهي است كه اجازه مي دهد آن را بسوزانيد
فرآيند احتراق با واكنش با كربن ، هيدروژن و اكسيژن گوگرد موجود در سوخت صورت مي گيرد. در نتيجه هيدروكربن ها و بخار آب آشكار مي شود.

نتيجه حاصل از احتراق سوخت هاي مايع به رنگ زرد روشن تشكيل شده و داراي خاصيت تابشي بسيار بالايي است.

علت ميزان هيدروژن داخل سوخت هاي گازي بيش از تركيبات مايع و زغال سنگ در بخار آب رخ مي دهد.

مشعل چگونه كار مي كند


وقتي مي پرسيم مشعل چيست؟ مشعل هايي كه سوخت را كنترل مي كنند و گرما را به صورت همگن به كانال صحيح منتقل مي كنند ، با محفظه احتراق انجام مي شود. انرژي گرمايي توليد شده توسط شعله با استفاده از محفظه احتراق به محلي كه انرژي مورد نياز است منتقل مي شود.

موتور مشعل توسط انرژي الكتريكي تأمين مي شود تا فن مورد استفاده براي تغذيه هواي احتراق به مشعل را كار كند. موتور موجود در مشعل هاي سوخت مايع نيز سوخت را به پمپ روغن منتقل مي كند و سوخت مايع با فشار زياد به نازل سوخت منتقل مي شود.

 

سوخت با استفاده از شيرهاي برقي و تنظيم كننده در مشعل گازي كنترل مي شود. ترانسفورماتور ولتاژ بالا ، كه جرقه مورد نياز براي اولين احتراق را ايجاد مي كند ، با انرژي الكتريكي نيز بازي مي كند.

با وارد شدن سوخت از خط سوخت به سر اشتعال ، هوايي كه با كمك فن در بدنه اصلي مشعل به سمت سر احتراق دميده مي شود از طريق سيستم تلاطم خاص بصورت همگن مخلوط مي شود و احتراق صورت مي گيرد.

 

يك رله كنترل احتراق الكترونيكي پيش از جارو كردن ، زمان اشتعال ، كنترل شعله ، ميزان سوخت ، خاموش يا عملكرد تدريجي يا متناسب مشعل را در زمان و مراحل مناسب با اطمينان كنترل مي كند.

با كنترل مخلوط هاي سوخت و هوا ، با انجام تنظيمات حساس با تجهيزات روي خريد مشعل ، براي اطمينان از احتراق ايمن و كارآمد ، بازده بهينه مخلوط توسط سرويس هاي فني بدست مي آيد.

پيشرفت هاي الكترونيكي در كنترل سوزش ، توليد تجهيزات جديد و مخلوط هاي هواي سوخت در يك سطح مطلوب در نتيجه سيستم تلاطم Uret ، باعث كاهش سطح انتشار گازهاي خروجي به حداقل و مقدار گرماي توليد شده بسيار بهبود يافته است.

كلمه Burner از زبان Franch به زبان ما مي آيد و داراي تركيبات بزرگي است. اين واژه Burner در زبان انگليسي ، Brenner در زبان آلماني و Bruleur در زبان Franch نامگذاري شده است.

 

انواع مشعل


مناسب تر است كه كلمه سوزان را در طبقات مختلف با در نظر گرفتن معني و مشخصات فني مشعل دسته بندي كنيد.

  1. مشعل گازي
  2. مشعل گازوئيلي
  3. مشعل دوگانه سوز
  4. مشعل مازوت سوز
  5. مشعل سه گانه سوز

 

مشاهده ليست قيمت انواع مشعل لينك روبرو : مشعل