در مورد رادياتورهاي چدني در مقابل رادياتورهاي آلومينيومي ، يك بحث بسيار عجيب و غريب وجود دارد كه كارآمدتر براي مصرف كنندگان است. جديدترين قطعه در رادياتور ، رادياتورهاي آلومينيومي بي فلزي ، به عنوان يكي ديگر از ابزارهاي گرم كننده ، سر و صداي زيادي ايجاد كرده است. از سال 1980 ، رادياتورهاي چدني منبع اصلي گرمايش تجاري يا مسكوني بوده اند. رادياتورها از جمله آلومينيوم بي متال و چدن موافق و مخالف هستند.

 
 
رادياتور آلومينيومي

در چند سال گذشته ، رادياتورهاي آلومينيومي گزينه برتر براي گرمايش مسكوني و تجاري در خارج از كشور بوده اند. اين مدل خاص از دستگاه هاي گرمايشي به تازگي در آمريكا يافت مي شود ، و مردم در مورد ليست گسترده اي از كيفيت هاي مثبت آن كنجكاو هستند.

 

براي صاحب خانه امروزي ، اين نوع رادياتورها از نظر زيبايي شناختي بهترين گزينه است. اين يك جذابيت بصري معاصر دارد كه به خوبي در هر مكان امروزي مشبك مي شود. رادياتورهاي آلومينيومي نيز متناسب با مكانهايي طراحي شده اند كه براي نصب رادياتور ها از نظر فني در نظر گرفته نشده اند. با چندين سبك ، اين گزينه مناسب براي قرار گرفتن در هر دو تنظيم مدرن و سنتي است.

 

اين نوع رادياتور نه تنها چشم نواز است بلكه از نظر انرژي و هزينه نيز مقرون به صرفه است. خوشبختانه براي مصرف كننده ، رادياتورهاي آلومينيومي معمولاً قيمت كمتري نسبت به ساير مواد گرمايشي مانند رادياتورهاي مسي و چدني دارند. بسيار سبك تر است و به راحتي توسط كاربر نصب مي شود و هزينه هاي احتمالي نصب را كاهش مي دهد. همچنين ثابت شده است كه بين 5-10٪ در صورتحساب انرژي سالانه صرفه جويي مي كند.

 

رادياتور آلومينيومي كارآمدترين گزينه گرمايش هستند. رادياتور برخلاف وسايل گرمايشي چدن ، بلافاصله گرما ساطع مي كند و خانه را گرم مي كند. سپس ، به همان سرعت كه گرم مي شود ، سرد مي شود. اين ابر رسانا داراي محتواي آب كمي است كه به شما امكان مي دهد در برابر هرگونه تغيير در درجه حرارت ترموستات بسيار پاسخگو باشد. اين امر سيستم گرمايش كارآمدتري را در اختيار كاربر قرار مي دهد و دليل آن كاهش انرژي و هزينه است.

 

اين رادياتورها با ساخت دو فلزي ساخته شده اند ، به اين دليل كه آلومينيوم خالص گزينه مناسبي براي تابش نيست. رادياتورهاي آلومينيومي براي افزايش دوام و قابليت كار با آب گرم و بخار از يك هسته فولادي ساخته شده اند.

 

مشاهده ليست قيمت رادياتور آلومينيومي در لينك روبرو : رادياتور آلومينيومي